دستبند, سرویس, طلای بی اجرت و با اجرت, گوشواره, مرکز فروش عمده و خرد طلا

طلای زرد بخرم یا طلای سفید ؟!

طلای شنل - طلای زرد بخرم یا طلای سفید ؟!

تاریخچه طلا

Gold (طلا) در گذشته گوتیک (Gult) نامیده میشد و جزو قدیمی ترین فلز در جهان شناخته می شود . قدمت طلا به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد برمیگردد که در همان سال ها در کتاب مقدس هندی ها از طلا نام برده شده بود . قدیمی ترین معدن طلا در بین النهرین ، خاورمیانه و مربوط به سومریان بوده است . جواهرسازان به استفاده از طلای خالص با سایر فلزات برای ساخت یک جواهر سخت و کم‌هزینه را دیدند . حلقه‌های نامزدی طلای زرد در اواخر دهه ۱۹۹۰ بسیار محبوب بودند و با هزاره‌ ها بازگشت می‌کنند .

خرید طلای زرد

 طلای زرد رایج‌ترین طلایی است که در صنعت جواهرسازی از آن استفاده می‌شود. این نوع از طلا دقیقاً همرنگ فلز اصلی طلا است اما از نظر میزان خلوص تفاوت‌هایی با آن دارد . عیارهای متفاوتی از این نوع طلا در بازار موجود است که خالص‌ترین نوع آن دارای عیار ۲۴ و مرسوم‌ترین نوع آن دارای عیار ۱۸ است . البته هنگام خرید این نکته را در نظر بگیرید که هرچه عیار طلا بالاتر باشد ، طلای شما خالص‌تر، نرم‌تر و میزان سختی آن کمتر می‌شود . طلای زرد از قدیمی‌ترین آلیاژ کاربردی برای ساخت جواهرات است که با عیارهای ۱۴ ، ۱۸ و ۲۴ در دسترس بوده و تفاوت قیمتی در آن مشاهده می شود . همچنین بیشتر سکه‌های با ضرب‌ مختلف و شمش‎ها از طلای زرد ساخته می‌شوند .

طلای شنل - طلای زرد بخرم یا طلای سفید ؟!

دستبند طلای شنل

خرید طلای سفید

طلای سفید شباهت ظاهری زیادی نسبت به جواهرات نقره‌ای دارد ، اما از نظر آلیاژ و ارزش قیمتی در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد . در ترکیبات طلای سفید ، از فلزات بیشتری نیز مورد استفاده قرار گرفته است. مشتریان جواهرات مختلف مانند گردنبند ، انگشتر ، گوشواره و دستبند نیز خرید این نوع طلا را نسبت به خرید سرویس‌های طلای زرد برتر می‌دانند؛ زیرا معتقدند که در طراحی های سرویس‌های طلای سفید طرح ها مدرن‌تر و شیک‌تر هستند . طلای سفید آلیاژی از طلا است که از ترکیب آن با حداقل یک فلز سفید رنگ به دست می آید . آلیاژهایی که در ساخت طلای سفید استفاده می شوند اغلب پالادیوم ، روی، مس ، نیکل ، منگنز و نقره هستند .

سه حلقه - طلای زرد بخرم یا طلای سفید ؟!

گوشواره سه حلقه

تفاوت طلای زرد و طلای سفید

  • طلای زرد راحت تر از طلای سفید خراشیده می شود و جنس نرم تری دارد ؛ زیرا در ساخت طلای سفید از فلزات محکم تری استفاده می شود .
  • ترکیبات موجود در طلای زرد حساسیت های پوستی را کاهش می دهد .
  • آلیاژی که برای طلای زرد استفاده می شود با آلیاژی که برای طلای سفید استفاده می شود ، متفاوت است . 
  • خلوص طلای زرد نسبت به طلای سفید بیشتر است ؛ زیرا در ساخت طلای سفید از فلزات دیگری نیز استفاده می شود اما در ساخت طلای زرد استفاده از این فلزات در طلای زرد کاهش می یابد .
تراش - طلای زرد بخرم یا طلای سفید ؟!

سرویس تراش

تفاوت قیمت طلای زرد و سفید

هزینه ساخت ( قیمت ) طلای زرد یا سفید به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد . به طور کلی دستمزد ساخت ، قیمت سنگ‌های زینتی برای ساخت جواهر و قیمت روز طلا ، روی هزینه کلی جواهرات موثر است . همچنین قیمت کلی جواهرات طلای سفید یا زرد با عیار یکسان تفاوت چندان زیادی ندارند . طلا زرد با عیار پایین با دوام تر است ، اما اگر شما به آلکیل های نیکل حساس هستید، طلای ۱۰ عیار یا حتی ۱۴ عیار ممکن است برای شما مفید نباشد .

در آخر …

طلای زرد بخرم یا طلای سفید ؟!

انتخاب بین طلای سفید و زرد اول از همه با نظر و علاقه شخصی خودتان مرتبط است . البته باید این نکته را خاطر نشان کرد که جواهرات طلای سفید به نسبت طلای زرد پس از مدت کوتاه‌ ، نیاز به آبکاری دارند تا مجدد درخشش اولیه خود را به دست بیاورند .

با این وجود، اگر به دنبال جذابیت سنگ‌های قیمتی بر روی طلای خود هستید ، برخی سنگ‌های قیمتی در مقایسه با طلای زرد جلوه بسیار بیشتری بر روی طلای سفید دارند .

طلا سفید طلای کامل نیست ، اما در عوض طلای زرد دارای مشکلات خاص خود است . طلا یک فلز نرم است و هرچه بیشتر از طلا و جواهر طلا باشد ، راحت تر خراشیده خواهد شد . هنگامی که طلای سفید باعث خراش های زیادی می شود ، شما همیشه می توانید آنها را پاکسازی کنید و قطعه را با ردیوم پر کنید و لایه سطحی طلا و جواهر را بازیابی کنید .

∴ طلای یزدانیان ∴

•  خربدار و فروشنده طلا های زرد و سفید •

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *